ro | ru

Regulile unui mic dejun sănătos.

08.09.2014

Mulți oameni nu acordă o prea mare importanță micului dejun, iel însă ar trebui să ne umple cu energie pozitivă  în prima jumătate a zilei. Cei mai mulți oameni merg la muncă dis de dimineaţă, aceasta face ca micul dejun să ocupe un loc şi mai important în alimentarea noastră zilnică. Multe persoane se intrabă dacă trebuie să luăm micul dejun sau nu, răspunsul este clar - desigur, acesta este necesar.Nu este important doar să luam micul dejun, dar şi ce trebuie să conţină un mic dejun sănătos şi când acesta trebuie să fie servit. Pe langa o alimentaţie nesănătoasă, foarte multe perosoane, dis de dimineaţă nu au poftă de mâncare, de aceea beau doar ceai sau cafea și apoi peste câteva ore se confrunta cu o foamea brutală.

Regulile unui mic dejun corect, si anume ce trebuie să facem pentru a avea poftă de mâncare la mic dejun, să se digereze usor, să fie gustos şi apetisant dar şi ce anume trebuie să mâncăm la micul dejun.

1. Trebuie oare să luăm micul dejun? Desigur! Întodeauna trebuie să găsim timp pentru micul dejun - acesta este cheia pentru o bună digestie.

2. Nu mâncaţi înainte de culcare. Atunci când mâncaţi înainte de culcare, asupra tractului digestiv se creează o sarcină foarte grea, în loc ca acesta să se odihnească  și să se pregătească pentru ziua următoarea. Din acest motiv dimineața nu simţiţi senzaţia de foame, în pălus puteţi simţi un disconfort și greutate în abdomen.

3. Dimineaţa, imediat cum te trezeşti, bea un pahar de apa rece sau cald, în funcție de caracteristicile de tractul gastro-intestinal. Apa caldă va calma stomacul cu tendința de diaree și apa rece va  stimula tractul gastro-intestinal cu tendință spre constipație.

4.Micul dejun ar trebui să fie servit la o jumătate de oră - patruzeci minute după cum vă treziţi, atunci cand stomacul este deja pregătit de a digera mâncarea.

5. A fost dovedit de faptul că cel mai bine, micul dejun trebuie servit între orele 7 şi 9 dimineaţa. Oamenii de ştiinţă au descoperit ca anume în aceast interval de timp, ritmurile biologice ale corpului uman au un potenţial maxim de a digera si de a absorbi produsele alimentare.

6 Este foarte bine atunci când micul dejun este plin de substanţe nutritive, de aceea ideal ar fi dacă acesta va conţine carbohidrati si proteine ​​complexe. Un mic dejun ideal ar fi lapte cu cereale integrale, budincă din brânză, brânză de vaci, fructe de pădure crude sau coapte, fructe, fructe uscate, ouă.

7.Nu manâcă la micul carbohidrati nocivi (dulciuri, paste din faina alba, prăjituri, zahăr, etc), sau cafea. Toate aceste produse contribuie la o creștere bruscă de energiei şi vitalitate și apoi după o oră sau două niveluri de energie și vitalitate scade brusc. De aceea, în loc de cafea este mai bine să folosiți ceai, mai ales verde, conținutul de cafeină nu este inferior, dar cofeina este absorbita şi asimilată în organism lent, respctiv acesta nu va manifesta coborâşuri de vivacitate, energie şi stare de spirit.

8.Pentru micul dejun vă puteți permite chiar și alimentele cele mai multe calorii, pentru că cel mai probabil energia primită de la acestea va fi utilizată pe tot parcursul zilei. Dar nu trebuie să folosim mâncare nocivă (fast-food, alimente grase sau prăjite), pentru că dimineața organismul se setează la asimilarea meselor pe tot parcursul zilei, iar la prânz şi cină  organismul va dori același alimentele pe care le-aţi mâncat la micul dejun.

9.Asigurați-vă că la micul dejun aveţi ceva apetisant, pentru că aceasta este cheia pentru o bună digestie și asimilare a nutrienților.

Este important să ştim că în primul rând micul dejun este cea mai importantă masa a zilei și în al doilea rând el trebuie să fie gustos,apetisant şi plin de vitamine.

Vă doresc cât mai multe micuri dejunuri delicioase şi sănătoase!

 

Comentarii

Nume*
Text*

Noi pe Facebook

© Copyright 2013 Linella MD. Toate drepturile rezervate. Developed by CA